Beklenti - 2

2010'nuñ sekizinci ayında "beklenti" üzerine bir sav yazmış, bunuñla ilgili bir de oyun kurgulamıştım. http://sayihan.blogspot.com.tr/2010/08/beklenti.html
 Bu yazımıñ adı Beklenti idi, aradan géçen 5 yıl soñra bu konu ile bağlantılı olduğu için başlığı Beklenti - 2 yaptım. Ancak yıllar soñra okulda kullanacağımı sanmazdım. "Olasılık" konusunu işlediğimiz şu günlerde çocuklara ödev olarak vérdim. Ortaya çok renkli görüntüler çıktı. Öykülendirerek öğbilim (okulda da çocuklar matematiğe, öğbilim dér) konularını añlatma tasarım hep olsa da, bunuñla ilgili ara ara küçük öyküler yazsam da, bir türlü bitiremediğime bugün bir kéz daha yandım. Çünkü bu yöntemden daha öte bir öğretim uygulaması olduğunu sanmıyorum. Bu çocuklarıñ olasılık konusundan soru kaçıracaklarına olanak bile vérmiyorum. Bir ara Dede Korkut öykülerindeki İç Oğuz ile Dış Oğuz'u konu alarak "Limit" konusunu öyküleme çalışmam da olmuştu. Yine de "çember, daire ile olasılık" konuları soñuç alınabildiğini gösterdi.

Eğitim Öğretim Bakanlığı'na (MEB'e) şimdiden adaylığımı koyuyorum. İleriye dönük çok güzel uygulamalarım, tasarılarım bulunmakta.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder