2015 π Günü'nü Kutladık

İbrahim Koçaslan Ortaokulu 7-C sınıfı olarak bu yılki π Günü'nü pasta kesip, kısır yiyerek kutladık. :)


Bu yıl 14 Mart, Cumartesi gününe denk geldiği için biz de Cuma günü kutlayalım dédik. 7-D'ye de söyledim ancak onlar çok da oralı olmayınca yalñızca 7-C'de kutlama yargısına vardım. Öğrenciler arasında görev dağılımı yapıldı, ben de kendi üstüme bir görev alıp yaş pasta getireceğim dédim. Perşembe günü okul çıkışında Şirinevler'deki birkaç pastaneye uğrayıp pasta örneklerine baksam da içime sinen olmadı. Dérken bir börekçi bana bir yér önerdi, oraya gidip ustaya istediğimi söyledim. Usta, çizdiğim kâğıttaki notu görünce "pi sayısı, ha! ince espri" dédi gülümseyerek. "Biliyorsunuz sanırım" diye karşılık vérince de "evet, en nefret éttiğim ders matematik olduğu için aklımda kalmış" dédiğinde de bu kéz ben gülümsedim.

Bugün (13 Mart) okula geldiğimde öğrencilerde bir heyecan, bir buşku vardı ve bu durum beni çok mutlu étti. Bir matematik öğesi için kutlama yapan çocukları görmek, matematiğe karşı ilgileriniñ uyanmış olduğunu uzaktan izlemek benim için sıradışı bir deneyim oldu. Yıllardır hep kendi günlüğümde yazarak günü anarken, üniversite yıllarımda matematik fakültesindeki arkadaşlarıma "pi günümüz kutlu olsun" démekle géçirdiğimiz günlerimizi, bugün güle eğlene çocuklarla kutladık. 













Tüm matematikçilerin π günü kutlu olsun. 

Dipçe: 2016 yılındaki π gününü kim bilir nice kutlayacağı(m)z. Şimdiden merak étmeye başladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder